
Звучить дивно, але кризи дають можливості. Сьогодні я розповім як ми рухались протягом 30 років та зростали в період нестабільності декілька разів. Наша група представлена трьома векторами. Перший - це ІТ, з якого ми розпочинали у 1990-му. Він є флагманом і донедавна складався лише з РЕНОМЕ СМАРТ, що працює з фінансовим сектором, банками, установами, рітейлом та впроваджує муніципальні рішення. Нещодавно ми помітили необхідність у автоматизації економіки. Так з'явився ERP РЕНОМЕ - дата сервіс, що займається відцифруванням процесів і їх автоматизацією. Ми консультанти ЄБРР, співпрацюємо з великими підприємствами. Автоматизація - це тривалий процес. 80 % роботи залежить від власне компанії, де ми консультуємо і допомагаємо, і лише 20% - це програмне забезпечення. Наприклад, у Рівненській області співпрацюємо з компанією “МАН”, що виготовляє запасні частини для TOYOTA. Півтора роки тому ми розпочали і тільки завершуємо описувати процеси.
Ще два вектори - будівельні. Ми девелопери в Рівному, маємо будівельну та компанію по виробництву металопластикових і алюмінієвих конструкцій. До речі, останній напрямок запустили в минулому році. Щоб у кризу не було сумно (сміється). Принципово працюємо лише зі світовими лідерами - REHAU та INHAUS. Такою була наша стратегія: щоб перейняти їхній досвід, культуру, стиль ведення бізнесу та прозорий підхід. До слова, я кожного року проходжу іспит по комплайну, аби відповідати вимогам фінансових інституцій та партнерів.
Будівництво - це генеральний підряд у власних проєктах, а також зовнішні замовлення на промисловому та комерційному ринку. Наприклад, зараз будуємо “Feednova” (напрямок Рівне - Львів) - завод з переробки тваринних відходів, що запуститься в цьому році. Тривають роботи й на корпорації “Крупець” - сільськогосподарській компанії повного циклу, що майже повністю побудована нами.
Ми стали консультантами фінансових установ та постачальниками рішень для самообслуговування
Трохи про кризи. У 2008 році відбувся обвал гривні, ринку нерухомості, валютні кредити. Незадовго до неї, займаючись утепленням фасадів, ми вирішили піти у ринок нерухомості. І тут виникло питання: що робити, коли повна недовіра до банків та девелоперів? Нашим рішенням було створювати новий продукт - екосистеми. Щобільше, на той момент ми вимкнули cost cutting (з англ. м. - скорочення витрат), жодної гривні не скоротили на маркетинг, як результат - перші декілька років приріст становив понад 200 %.
Потім 2014-й - так званий “банкопад”, сумні події в Україні, вичищення Нацбанком непродуктивних “активів” банківської системи... Уявіть собі, ми гравці на ринку - допомагаємо фінансовим установам створювати віддалені канали продажів: мережі банкоматів, посттерміналів, транзакційних терміналів. У цей час відбувається падіння великих банків: “Дельтабанку”, “Кредитпромбанку”, “Надри”. За три місяці втрачаємо третину бізнесу. Забігаючи наперед скажу, 2014-й ми закінчили з прибутками у два рази більшими, ніж 2013-й.

Як? Ми змінили маркетингову стратегію: стали консультантами фінансових установ, постачальниками рішень. Ще тоді запустили муніципальні рішення, які зараз успішно розповсюджуємо по Україні - робота з ЦНАПами, адмін послуги, транспортні рішення, створення персональних кабінетів для комунальних служб тощо. Вийшли на нові ринки та маємо партнерів у 26 країнах. До слова, якщо цікавить така експансія - зверніть увагу на Африку. Здалеку здається, що це дикі країни. Насправді - чудові партнери. Певна річ, ми для них ще занадто технологічні, але вони швидко вчаться - будь-яку інформацію та пропозиції вбирають як губка.
І 2020 рік - у нас трансформаційний процес із залученням зовнішніх експертів, розпочатий у 2019-му, та ціль за 5 років прирости в п’ять разів. У 2020-му - вдалося вдвічі, а в цьому році - ще стільки ж. Тобто план вже майже виконано, доведеться робити коригування. При чому, в ІТ ми скоротили третину інженерів, а доступність мережі збільшили вдвічі. З 10 000 пристроїв доросли до 27 000.
“Нас називають лідерами в девелопменті”
Якщо говорити про об’єми - то ні, але з іншого боку - ми своєрідний подразник для інших забудовників. Бо не створюємо стандартних продуктів, а такі, що будуть актуальними ще дуже довго. Не цікаво будувати просто коробки. Тому нам проектує краще архітектурне бюро України - “Archimatika”. Щоправда, через популярність стало складніше потрапити до них у чергу.
Зараз за їхніми ескізами створюємо офісно-спортивний комплекс класу А. Для Рівного це буде вперше. Плануємо сертифікацію по BREEAM (зелений тариф) - це зробить його економічно привабливішим як для утримання, так і оренди. До того ж ми не відходимо від концепції екосистем - поруч розташований житловий комплекс “Spectrum” і, забігаючи наперед, буде ще один. Прагнемо ефективно використовувати простір та вже дбаємо про економію часу наших клієнтів - тут усе знаходитиметься в пішій доступності.
Паралельно будуємо “Pokrovsky apart complex” - свіжий проєкт у центрі міста, з яким “Archimatika” перемогла на конкурсі у США.
Продукт - відображення компанії
Це наша філософія. Не можна продати Bentley, якщо техпрацівник шваброю миє взуття клієнту. Тому ми дбаємо про внутрішню культуру, корпоративну соціальну відповідальність тощо. Я не знаю як завести клієнта на будівництво, не одягнувши на нього бахіли.
А ще важливо розуміти, що будь-які зміни - це люди. Вони мають бути не просто готовими, а бути їх симпатиками.